سابقه و هدف : ارزیابی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی امر اجتناب ناپذیر در جهت بهبود کیفیت آنهاست. در این راستا تعیین شاخص های عملکردی گامی اساسی خوهد بود.
مواد و روشها : در این تحقیق توصیفی، پرسشنامه ای محتوی 16 مؤلفه (عامل) اصلی و 216 شاخص تنظیم شد و در اختیار 150 صاحبنظر در امر آموزش عالی علوم پزشکی کشور قرار گرفت.
یافتهها : عواملی نظیر وجود پایگاههای اطلاعاتی، انتشارات کتبی و رسالت و اهداف دانشگاه بالاترین اولویت و شاخص های مربوطه به عامل فارغ التحصیلان دانشگاه و عامل مالی – اداری جزو پایین ترین اولویتها بودند.
نتیجه گیری و توصیهها : 16 مؤلفه اصلی تعیین شده در این تحقیق از اهمیت و اولویت یکسانی برخوردار نبودند. دراین راستا توسعه و گسترش پایگاههای اطلاعاتی در سطح دانشگاهها توصیه می شود.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |