<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<journal>
<title>Pejouhesh dar Pezeshki  (Research in Medicine)</title>
<title_fa>پژوهش در پزشکی</title_fa>
<short_title>Research in Medicine</short_title>
<subject>Medical Sciences</subject>
<web_url>http://pejouhesh.sbmu.ac.ir</web_url>
<journal_hbi_system_id>1</journal_hbi_system_id>
<journal_hbi_system_user>journal1</journal_hbi_system_user>
<journal_id_issn>1735-5311</journal_id_issn>
<journal_id_issn_online>2008-0506</journal_id_issn_online>
<journal_id_pii></journal_id_pii>
<journal_id_doi></journal_id_doi>
<journal_id_iranmedex></journal_id_iranmedex>
<journal_id_magiran></journal_id_magiran>
<journal_id_sid></journal_id_sid>
<journal_id_nlai></journal_id_nlai>
<journal_id_science></journal_id_science>
<language>fa</language>
<pubdate>
	<type>jalali</type>
	<year>1352</year>
	<month>7</month>
	<day>1</day>
</pubdate>
<pubdate>
	<type>gregorian</type>
	<year>1973</year>
	<month>10</month>
	<day>1</day>
</pubdate>
<volume>2</volume>
<number>1</number>
<publish_type>online</publish_type>
<publish_edition>1</publish_edition>
<article_type>fulltext</article_type>
<articleset>
	<article>


	<language>other</language>
	<article_id_doi></article_id_doi>
	<title_fa>خطر بالارفتن حاد پتاسیم خون بعد از تزریق سوکسینیل کولین</title_fa>
	<title>Risk of Acute Blood Potassium Elevation After Succinylcholine Injection</title>
	<subject_fa></subject_fa>
	<subject></subject>
	<content_type_fa>پژوهشی</content_type_fa>
	<content_type>Original</content_type>
	<abstract_fa>&lt;span style=&quot;font-size:12px;&quot;&gt;این مقاله چکیده فارسی ندارد.&lt;/span&gt;&lt;br&gt;</abstract_fa>
	<abstract>&lt;div style=&quot;text-align: justify;&quot;&gt;&lt;strong&gt;SUMMARY&amp;nbsp;&lt;/strong&gt;&lt;br&gt;
An abnormal increase in serum potassium afte-r administration of suxamethonium is known to occur in the treatment of burns, trauma, teta&amp;shy;nus and neurological disorders. A table shows how long this abnormal reaction lasts approxi&amp;shy;mately in the different categories. A few cases of cardiac arrest following suxamethonium in&amp;shy;jection are described in detail. The pa;thogene&amp;shy;sis of this abnormal efflux of potassium is dis&amp;shy;cussed. Prophylaxis consists of being aware of the contraindications of suxamethonium men&amp;shy;tioned above and of using only nondepolarizing relaxants in such cases. When there is some special indication for suxamethonium adminis&amp;shy;tration the potassium increase can be mini&amp;shy;mized if the patient is. given a small dose -of nondepolarizing relaxants five minutes prior to suxamethonium injection. The treatment of cardiac arrest due to acute hyperkalaemia is briefly mention.&lt;br&gt;
&lt;strong&gt;Zusammenfassung&amp;nbsp;&lt;/strong&gt;&lt;br&gt;
Bisher sind die folgend-en Patienten-Katego&amp;shy;ri-en bekannt, die auf eine Injektion von Succi&amp;shy;nylcholi.n mit einem abnormalen Ansteigen des Serumkaliums reagieren: Verbrennungen. Poly&amp;shy;traumatiker, Tetanus, neurologi:sche Leiden. Falle mit akutem Nierenversagen sind vermut&amp;shy;lich nur dann gefahrdet, wenn sie bereits mit einem hohen Kaliuwert zur Narkose Rommen. Eine TabeHe orientiert i.iber die Dauer dieser abnormalen Reaktion. Zu den letzten vier Pati&amp;shy;engruppen wird je ein Fall vorges:tellt, wo es aufgrund eines durch Succinylcholin induzierten Kaliumanstieges zum Kreislaufstill&amp;#39;stand gekom&amp;shy;men ist. Die Pathogenese dieser ungewohn&amp;shy;lichen Kaliumausschtittung wird diskutiert. Die Prnphylaxe besrteht in erster Linie im Wissen um die&amp;middot;se Gefahr und in der ausschliesslichen Anwendung von nicht depolarisierenden Rela&amp;shy;xantien bei gefahrdeten Pa ti en ten. W o doch bei einem solchen Fall eine relative Indikation zur Anwendung von Succinylcholin besteht,&amp;nbsp;kann das Ansteigen des Serumkaliums durch vorherige InjeMion einer kleinen Dosi:s eines nicht depolarisierenden Relaxans gedampft werden. Abschliessend ist die Behandlung eines durch eine akute Hyperkaliamie zustande gekommenen Kreislaugstillstandes erortert.&amp;nbsp;&lt;/div&gt;</abstract>
	<keyword_fa></keyword_fa>
	<keyword></keyword>
	<start_page>63</start_page>
	<end_page>67</end_page>
	<web_url>http://pejouhesh.sbmu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3973-237&amp;slc_lang=other&amp;sid=1</web_url>


<author_list>
	<author>
	<first_name>Mohammad Taghi</first_name>
	<middle_name></middle_name>
	<last_name>Saeidi</last_name>
	<suffix></suffix>
	<first_name_fa>محمد تقی</first_name_fa>
	<middle_name_fa></middle_name_fa>
	<last_name_fa>سعیدی</last_name_fa>
	<suffix_fa></suffix_fa>
	<email></email>
	<code>100319475328460019295</code>
	<orcid>100319475328460019295</orcid>
	<coreauthor>Yes
</coreauthor>
	<affiliation>Department of Anesthesia and Animation, Faculty of Medicine, National University of Iran, Tehran, Iran.</affiliation>
	<affiliation_fa>گروه آنستزی ورآنیماسیون، دانشکده پزشکی، دانشگاه ملی ایران، تهران، ایران.</affiliation_fa>
	 </author>


</author_list>


	</article>
</articleset>
</journal>
