جلد 36، شماره 5 - ( 12-1391 )                   جلد 36 شماره 5 صفحات 82-78 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ebadifar A, Kamali Vatan Q, Valaie N, Vahid Dastjerdi E. Study of H-index and related factors in the faculty members of the Dentistry Department of Shahid Beheshti University of Medical Sciences. Research in Medicine 2013; 36 (5) :78-82
URL: http://pejouhesh.sbmu.ac.ir/article-1-1112-fa.html
عبادی‏فر اصغر، کمالی وطن قاسمعلی، ولایی ناصر، وحید دستجردی الهه. بررسی وضعیت شاخص H و عوامل مرتبط با آن در اعضای هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در سال 1390. پژوهش در پزشکی. 1391; 36 (5) :78-82

URL: http://pejouhesh.sbmu.ac.ir/article-1-1112-fa.html


مرکز تحقیقات ناهنجاری‌های دهانی-فکی، گروه ارتودنسی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، ebadifar@hbi.ir
چکیده:   (8724 مشاهده)
چکیده سابقه و هدف: با توجه به اهمیت عملکرد تحقیقاتی و برون داد علمی، شاخص‌های متعددی برای ارزیابی آنها تبیین شده است که یکی از بهترین و جدیدترین شاخص‌ها، شاخص H می‏باشد. از آنجایی که گزارشی از وضعیت این شاخص در دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی وجود نداشت، به منظور تعیین وضعیت شاخص H و عوامل مرتبط آن، این تحقیق تا ابتدای سال 2012 انجام گرفت. روش بررسی: این تحقیق به روش توصیفی انجام گرفت. شاخص H کلیه اعضاء هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی تا ابتدای سال 2012 میلادی بر اساس پایگاه استنادی Scopus استخراج شد. ارتباط بین عوامل موثر و شاخص H به کمک آزمون کای دو مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: از 107 نفر عضو هیات علمی وقت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی اطلاعات مربوط به 98 نفر استخراج و مورد بررسی قرار گرفت، که از آن میان 46 نفر در پایگاه داده Scopus دارای شاخص H ≥ 1 بودند (43 درصد). تعداد مقالات انگلیسی، رشته تخصصی و رتبه علمی افراد با شاخص H آنها دارای ارتباط آماری معنی‌داری بود (05/0p<) و سایر عوامل نقشی نداشتند (05/0
متن کامل [PDF 211 kb]   (3839 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: بین رشته ای ( مدیریت آموزشی، تحقیقات آموزشی، آموزش پزشکی )
دریافت: 1392/1/27 | پذیرش: 1392/2/11 | انتشار: 1392/2/11

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
This Journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License | Research in Medicine

Designed & Developed by : Yektaweb