جلد 26، شماره 1 - ( بهار 1381 )                   جلد 26 شماره 1 صفحات 21-15 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (9550 مشاهده)

سابقه و هدف : ارزیابی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی امر اجتناب ناپذیر در جهت بهبود کیفیت آنهاست. در این راستا تعیین شاخص های عملکردی گامی اساسی خوهد بود.

مواد و روشها : در این تحقیق توصیفی، پرسشنامه ای محتوی 16 مؤلفه (عامل) اصلی و 216 شاخص تنظیم شد و در اختیار 150 صاحبنظر در امر آموزش عالی علوم پزشکی کشور قرار گرفت.

یافته‌ها : عواملی نظیر وجود پایگاههای اطلاعاتی، انتشارات کتبی و رسالت و اهداف دانشگاه بالاترین اولویت و شاخص های مربوطه به عامل فارغ التحصیلان دانشگاه و عامل مالی – اداری جزو پایین ترین اولویت‌ها بودند.

نتیجه گیری و توصیه‌ها : 16 مؤلفه اصلی تعیین شده در این تحقیق از اهمیت و اولویت یکسانی برخوردار نبودند. دراین راستا توسعه و گسترش پایگاههای اطلاعاتی در سطح دانشگاهها توصیه می شود.

متن کامل [PDF 233 kb]   (2555 دریافت)    
نوع مطالعه: عمومی | موضوع مقاله: بین رشته ای ( مدیریت آموزشی، تحقیقات آموزشی، آموزش پزشکی )
دریافت: 1381/10/12 | انتشار: 1380/12/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.