جلد 13، شماره 1 و 2 - ( فروردین - شهریور 1368 )                   جلد 13 شماره 1 و 2 صفحات 60-55 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


گروه بهداشت، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران. ، Jamal
چکیده:   (1608 مشاهده)
به­ منظور ارزیابی آموزش پزشکی و مشکلات آن، مطالعه عوامل اساسی، از جمله بررسی نقطه نظرهای دانشجویان رشته پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است. به این منظور به ۵۱۸ نفر از دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در مقاطع علوم پایه و دوره فیزیوپاتولوژی مشغول تحصیل هستند، پرسشنامه ­ای داده شد که بدون ذکر نام آن را تکمیل نمایند.دستاوردهای این مطالعه نشان می­ دهد ضمن اینکه اکثر دانشجویان مورد مطالعه، حجم مطالب دروس دوره­ های عمومی علوم پایه و فیزیوپاتولوژی را کافی می­ دانند از کلاس­ های درس نیز، در حد متوسط تا خوب، بهره می ­برند.ولی در مواردی - از جمله نیاز به استاد راهنما، گسترش فضای آموزشی و تجهیزات کتابخانه و آزمایشگاه، کاهش تعداد دانشجویان و استفاده بیشتر از وسایل سمعی و بصری - نظرات و پیشنهادهای خود را جهت بهبود وضعیت کمی و کیفی آموزش منعکس نموده ­اند که این اطلاعات می ­تواند در برنامه ریزی­ های آتی مورد استفاده قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: پژوهش، آموزش پزشکی، آموزش، دانشجو
متن کامل [PDF 3272 kb]   (538 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: بین رشته ای ( مدیریت آموزشی، تحقیقات آموزشی، آموزش پزشکی )
دریافت: 1367/5/23 | پذیرش: 1367/11/7 | انتشار: 1368/5/12

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.