سابقه وهدف : اجرای برنامه ای مدون آموزش جهت پزشکان مدون آموزش جهت پزشکان عمومی یکی از رایجترین راههای آموزش مداوم پزشکی محسوب می شود. در این پژوهش یکی از این برنامهها مورد ارزشیابی قرار گرفته است.
موادوروشها : برای این منظور در دو مرحله قبل و بعد از برنامه از 45 شرکت کننده آزمون بعمل آمد و از یک پرسشنامه به منظور نظر سنجی از شرکت کنندگان در مورد 4 متغیر رفتارهای مدرسین، هدف برنامه، هدف یادگیرنده و رضایت از برنامه استفاده شد.
یافتهها : بر اساس نتایج این پژوهش میانگین نمرات شرکت کنندگان از 05/10 در آزمون اول به 61/12 در آزمون دوم افزایش یافت (0001/0 > p) علاوه بر این معلوم گردیدکه رفتارهای مدرسین بیشترین امتیاز و رضایت از برنامه کمترین امتیاز را از جانب شرکت کنندگان بدست آورده است.
نتیجه گیری و توصیهها : نتیجه این پژوهش مبین مؤثر بودن برنامه مدون آموزشی در آموزش مداوم پزشکی است. با این حال لازم است چنین برنامه هایی بیشتر تحت ارزشیابی قرار گرفته تا نقاط قوت و ضعف آنها مشخص شود.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |