جلد 13، شماره 1 و 2 - ( فروردین - شهریور 1368 )                   جلد 13 شماره 1 و 2 صفحات 60-55 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Niyyati, Behrooz K, Azizi F. Evaluation of Medical Education in Shahid Beheshti University of Medical Sciences from Student's Point of View. Research in Medicine 1989; 13 (1 and 2) :55-60
URL: http://pejouhesh.sbmu.ac.ir/article-1-2481-fa.html
نیتی جمال، کاتوزیان بهروز، عزیزی فریدون. پژوهش در گستره آموزش پزشکی بررسی نظرات دانشجویان رشته پزشکی در مورد آموزش. پژوهش در پزشکی. 1368; 13 (1 و 2) :55-60

URL: http://pejouhesh.sbmu.ac.ir/article-1-2481-fa.html


گروه بهداشت، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران. ، Jamal
چکیده:   (1613 مشاهده)
به­ منظور ارزیابی آموزش پزشکی و مشکلات آن، مطالعه عوامل اساسی، از جمله بررسی نقطه نظرهای دانشجویان رشته پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است. به این منظور به ۵۱۸ نفر از دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در مقاطع علوم پایه و دوره فیزیوپاتولوژی مشغول تحصیل هستند، پرسشنامه ­ای داده شد که بدون ذکر نام آن را تکمیل نمایند.دستاوردهای این مطالعه نشان می­ دهد ضمن اینکه اکثر دانشجویان مورد مطالعه، حجم مطالب دروس دوره­ های عمومی علوم پایه و فیزیوپاتولوژی را کافی می­ دانند از کلاس­ های درس نیز، در حد متوسط تا خوب، بهره می ­برند.ولی در مواردی - از جمله نیاز به استاد راهنما، گسترش فضای آموزشی و تجهیزات کتابخانه و آزمایشگاه، کاهش تعداد دانشجویان و استفاده بیشتر از وسایل سمعی و بصری - نظرات و پیشنهادهای خود را جهت بهبود وضعیت کمی و کیفی آموزش منعکس نموده ­اند که این اطلاعات می ­تواند در برنامه ریزی­ های آتی مورد استفاده قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: پژوهش، آموزش پزشکی، آموزش، دانشجو
متن کامل [PDF 3272 kb]   (540 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: بین رشته ای ( مدیریت آموزشی، تحقیقات آموزشی، آموزش پزشکی )
دریافت: 1367/5/23 | پذیرش: 1367/11/7 | انتشار: 1368/5/12

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
This Journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License | Research in Medicine

Designed & Developed by : Yektaweb